hamburger menu
email icon
Prihlásiť
03. júl. 2025 o 13:00
autotrendy.sk, Azet Partner, autotrendy.sk

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?

placeholder
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?
Zdroj: shutterstock.com/Halfpoint

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak sa mi nechce alebo nemám kde ho nabíjať? Takéto otázky sa objavujú čoraz častejšie vďaka atraktívnym akciám na plug-iny, ale aj kvôli čínskym značkám, kde je často plug-in hybrid jediným rozumným pohonom v ponuke.

Azet magazín
03. júl. 2025 o 13:00
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak sa mi nechce alebo nemám kde ho nabíjať? Takéto otázky sa objavujú čoraz častejšie vďaka atraktívnym akciám na plug-iny, ale aj kvôli čínskym značkám, kde je často plug-in hybrid jediným rozumným pohonom v ponuke.

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?
Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?
Zdroj: shutterstock.com/Halfpoint

Plug-in hybrydy majú takmer samé výhody

Plug-in hybrydy majú - najmä v teórii - takmer samé výhody. Sú to autá, ktoré môžu jazdiť na elektrinu takmer tak dobre ako typické elektrické autá. Síce je elektrický dosah auta s pohonom PHEV výrazne nižší než dosah typického elektromobilu, ale súčasné modely sú pod týmto ohľadom neporovnateľne lepšie.

V prípade nového modelu je reálny dosah 80-100 km a úplne postačujúci na každodenné pohybovanie sa po meste. Objavujú sa modely s výrazne vyšším dosahom - 150 km a viac.

Čo sa stane, ak nebudete nabíjať plug-in hybrid?

Na rozdiel od bežných hybrydov, aby ste využili plný potenciál plug-in hybridu, treba pravidelne nabíjať akumulátor takého auta z vonkajšieho zdroja energie - aspoň z domácej zásuvky 230 V.

Oplatí sa kúpiť plug-in hybrid, ak ho nebudete nabíjať?:

  • Plug-in hybrid, aj nenabíjaný, môže byť stále úspornejší než benzínový pohon neelektrifikovaný žiadnym spôsobom
  • Má lepšie výkony než bežný benzínový pohon
  • Má rovnaký systém rekuperácie ako bežný hybridný pohon

Temná stránka

Ak ste využili jazdu na skúšku s plug-in hybridom, je takmer isté, že auto malo akumulátor s plným nabitím. Takéto auto poskytuje najlepšie zážitky z jazdy, keď akumulátor dosahuje maximálnu kapacitu.

Po vybití batérie čaro do značnej miery vypŕcha, najmä v mestskej premávke:

  • Auto je ťažké - oveľa ťažšie než benzínové a ťažšie než variant s bežným hybridom
  • Hybrydy majú zmenšený batožinový priestor - niekde treba umiestniť trakčný akumulátor
  • Plug-in hybrid je kvôli vyššej hmotnosti výrazne menej úsporný než podobné auto s bežným hybridným pohonom
  • Vzdávate sa dodatočných funkcií ako diaľkové spúšťanie kúrenia či chladenia

Ako si poradí nikdy nenabíjaný akumulátor?

Akumulátor v plug-in hybride, aj keď auto nenabíjame, nie je úplne nečinný. Prijíma relatívne malé množstvá energie získanej z brzdenia a odovzdáva túto energiu počas jazdy.

Mnoho áut s plug-in pohonom má možnosť dobíjania akumulátora počas jazdy - stačí vybrať príslušný režim. Má to však absolútne zanedbateľný ekonomický zmysel kvôli vysokej spotrebe paliva.

Plug-in hybrid bez nabíjania funguje ako bežný hybrid, ale s vyššou hmotnosťou a nižšou účinnosťou.
Plug-in hybrid bez nabíjania funguje ako bežný hybrid, ale s vyššou hmotnosťou a nižšou účinnosťou.
Zdroj: youtube.com/@adin

Riziko predčasnej degradácie

Mechanici zaoberajúci sa opravou hybridných systémov upozorňujú, že večne nenabíjaný trakčný akumulátor plug-in hybridu podlieha rýchlej degradácii. To znamená, že po niekoľkých rokoch sa akumulátor poškodí a vtedy začnú skutočné problémy.

Fakty bez pochybností

  • Plug-in hybrid bez nabitého akumulátora je menej úsporný než bežný hybrid
  • Prázdny akumulátor znamená výrazne nižšie výkony než pri nabitom akumulátore
  • Komfort jazdy po meste s prázdnym akumulátorom je výrazne nižší
  • Plug-in hybrid je drahší a komplikovanejší než bežný hybrid

Ak jazdíte po meste elektromobilom, môžete ho nabíjať každých niekoľko dní. V prípade plug-in hybridu budete nabíjať denne alebo takmer denne.

Autor článku: autotrendy.sk
Autor článku: autotrendy.sk
Zdroj: autotrendy.sk
ringier-icon
© 2010 - 2025 Ringier Slovakia Communities s.r.o.
Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ portálu.
Vyrobené s love-icon láskou v Žiline