<!--Y5Sw1STiZEayoqy8-->
Cestovanie
30. Sep. 2025 o 11:00

ringier
Ringier Media, kiskegyed.hu

Letuška Lufthansy prezradila, aké chyby robia cestujúci najčastejšie. Robíte ich aj vy?

Najväčšie chyby pasažierov očami letušky. (Ilustračný obrázok)
Najväčšie chyby pasažierov očami letušky. (Ilustračný obrázok)iStock
Vedeli by ste pomenovať chybu, ktorú robí takmer každý cestujúci pri nástupe do lietadla? Letuška nemeckej spoločnosti Lufthansa prezradila, ktoré návyky pasažierov jej najviac komplikujú prácu a môžu ovplyvniť priebeh celého letu. Ak chcete cestovať bez zbytočného stresu, oplatí sa ich poznať.

Príručná batožina pod sedadlom, nie nad hlavou

Najväčší problém nastáva hneď po nástupe. Cestujúci si zvyknú ukladať malé tašky a batohy do horných priehradiek, hoci tie sú určené na väčšie kufre. Menšie predmety by mali zostať pod sedadlom, pokiaľ nejde o miesto pri núdzovom východe. „Mnohí to netušia alebo to jednoducho ignorujú,“ vysvetľuje letuška Maike Herderová, ktorá absolvovala stovky letov.

Zbytočne obsadené priehradky vedú k tomu, že väčšie kufre musia byť presunuté do nákladného priestoru. Spomaľuje to nástup aj výstup a spôsobuje chaos.

Alkohol a netrpezliví cestujúci

Ďalším problémom je správanie niektorých pasažierov. Podľa Herderovej je už pri nástupe často jasné, kto môže spôsobiť nepríjemnosti. Ide o ľudí pod vplyvom alkoholu alebo tých, ktorí prejavujú netrpezlivosť a nervozitu. Posádka má na takýchto cestujúcich vlastné „tiché signály“, aby na nich dohliadala.

Najčastejšia chyba po pristátí

Trpezlivosť cestujúcich sa končí okamžite po dosadnutí lietadla. Mnohí otvárajú priehradky ešte predtým, než zhasne kontrolka bezpečnostného pásu. Takéto správanie je nebezpečné, pretože lietadlo stále roluje, a zároveň komplikuje prácu personálu. Správny postup je počkať na zvukový signál.

Prečo je lepšie odložiť telefón už pri nástupe

Ďalším častým zlozvykom je používanie mobilného telefónu počas nástupu. Cestujúci tak prepočujú pokyny a zdržujú celý proces. „Je to frustrujúce, pretože to spôsobuje zbytočný stres a meškanie,“ dodáva letuška.

Príďte načas

Podľa Herderovej je včasný príchod na boarding jeden z najjednoduchších spôsobov, ako si ušetriť chaos a nepríjemnosti. Personál tak môže zvládnuť proces pokojnejšie a efektívnejšie.

Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.

;