Jazda na rezerve je pasca! Ničíte si palivové čerpadlo a riskujete poruchu.iStock
Prečo je jazda na rezerve nebezpečná?
Experti upozorňujú, že palivové čerpadlo vo väčšine vozidiel je chladené a mazané palivom nachádzajúcim sa v nádrži. Keď hladina paliva klesne, čerpadlo môže začať nasávať vzduch alebo usadeniny zo dna nádrže.
- Prehriatie čerpadla: Nasávanie vzduchu vedie k prehriatiu, rýchlejšiemu opotrebovaniu alebo dokonca predčasnej poruche čerpadla.
- Usadeniny: Na „posledných“ litroch paliva existuje väčšie riziko nasávania usadenín, vody alebo hrdze zo dna nádrže, najmä v starších autách s kovovými nádržami.
- Diesel: V prípade dieselových motorov môže jazda na výpary viesť k zavzdušneniu palivového systému, čo často končí nutnosťou návštevy servisu.
Hoci sa náhodná jazda na rezerve nemusí skončiť katastrofou, pravidelná jazda s nízkou hladinou paliva výrazne urýchľuje opotrebovanie kritických prvkov palivového systému.
Diesel a rezerva: Jazda na výpary vedie k zavzdušneniu palivového systému?freepik
Čo riskujete a aké sú dobré praktiky?
Jazda na rezerve sa môže zdať výhodná, ale reálne sú výhody minimálne, zatiaľ čo riziko je omnoho väčšie. Môžete zaplatiť na komponentoch (palivové čerpadlo, filter, vstrekovače) a zostať stáť na ceste.
Odporúčanie:
- Pravidlo 1/4 nádrže: Dobrou praxou je nedopustiť, aby hladina paliva klesla pod približne 1/4 nádrže.
- Zima: V zime sa odporúča udržiavať hladinu paliva dokonca vyššiu ako polovica nádrže (kvôli kondenzácii vody).
- Jazda na rezerve: Ak už musíte ísť na rezerve, vyhnite sa prudkému zrýchľovaniu, jazdite pokojnejšie a čo najskôr sa dostaňte na čerpaciu stanicu.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk