<!--Y5Sw1STiZEayoqy8-->
10. Dec. 2025 o 13:00

ringier
Ringier Media, kobieta.onet.pl

Obchod zaviedol poplatok za skúšanie obuvi. Zákazníci sú pobúrení

Aký je poplatok za vyskúšanie topánok?
Aký je poplatok za vyskúšanie topánok?iStock
Obchod Tuttu vyvolal medzi zákazníkmi značný rozruch po zavedení poplatku za skúšanie obuvi. Spoločnosť tento krok odôvodňuje snahou oceniť prácu svojich predajcov, pričom poplatok je možné uplatniť pri nákupe produktov do jedného roka. Nie každého však toto vysvetlenie presvedčilo.

Firma Tuttu, ktorá predáva špecializované turistické oblečenie a obuv, zaviedla novú pravidlo. V predajniach sa objavila informácia, že skúšanie obuvi bude spoplatnené. Fotografia oznamu umiestneného na regáloch sa rýchlo rozšírila na internete a vyvolala rozporuplné reakcie zákazníkov.

Poplatok za skúšanie

Tuttu vo vyhlásení uviedla, že v posledných sezónach si všimli, že veľká časť ľudí „využíva odborné znalosti firmy a skladové zásoby“, no nakupuje inde. Zároveň zdôraznili, že „skúšanie obuvi nie je rýchla služba – často ide o desiatky minút rozhovoru o spôsobe používania, výhodách a nevýhodách rôznych konštrukcií, konfiguráciách, kompatibilite s viazaním a technike jazdy.“

Príspevok obchodu sa rýchlo rozšíril a vyvolal širokú diskusiu. Internetoví používatelia majú na túto novinku rozličné názory:

„Logický prístup, obchod nie je prezliekacia kabínka pred nákupom na internete.“

„Obchod stanovil pravidlá, buď nám vyhovujú, alebo nie. Každý má na výber.“

„Znie to veľmi zle. Lepšie by bolo ponúknuť profesionálne prispôsobenie topánok za 100 zlotých (zadarmo pri nákupe v obchode). Teraz to vyzerá ako šetrenie na najnižšej úrovni, a keď je to toľko práce a vedomostí, asi by to bolo lepšie predávať, než sa sťažovať.“

Podľa nových pravidiel budú záujemcovia o nákup od tejto sezóny platiť za možnosť skúšania 100 poľských zlotých, približne 23,60 eur. Peniaze však neprepadnú. Tuttu garantuje, že po zaplatení poplatku zákazník získa poukážku v rovnakej hodnote, ktorú môže využiť na nákup obuvi alebo akýchkoľvek produktov značky počas jedného roka.

Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.

;