Jazda s zatlačenou spojkou alebo na neutráli? Chyba!
Prvým variantom je jazda s zatlačenou spojkou až do momentu zastavenia. Táto možnosť sa zdá byť pohodlná a dáva pocit kontroly, ale v praxi ničí spojku, ktorej výmena je značný výdavok – ráta sa v stovkách až tisícoch eur. Druhou metódou je jazda „na neutráli“ a „doplachtenie“ ku križovatke. Starší vodiči si dobre pamätajú, že kedysi sa táto metóda odporúčala ako spôsob úspory paliva.
V skutočnosti však viac zaťažuje brzdy, ktoré treba častejšie meniť. Navyše obmedzuje bezpečnosť, pretože v prípade nebezpečenstva je ťažšie rýchlo zrýchliť a zmeniť smer jazdy. „Jazda na voľnobehu (tzv. neutráli) alebo so zatlačenou spojkou spôsobuje zbytočnú spotrebu paliva a znižuje kontrolu nad vozidlom,“ potvrdzuje expert.
Ako teda správne brzdiť? Toto je najlepšia technika podľa expertov
Treťou a najlepšou technikou je brzdenie motorom, teda dojazd ku svetlám so zaradeným prevodovým stupňom a postupné podraďovanie podľa klesajúcej rýchlosti. Vďaka tomu auto prakticky nespotrebúva žiadne palivo, menej opotrebúva spojku a brzdy a vodič si zachováva plnú kontrolu nad vozidlom. Hoci si to vyžaduje trochu praxe, z dlhodobého hľadiska sa to oplatí.
„Oplatí sa osvojiť si zvyk brzdenia motorom, teda dojazdu so zaradenou rýchlosťou bez pridávania plynu. Takýto spôsob brzdenia, na rozdiel od dojazdu na neutráli, je oveľa úspornejší a bezpečnejší. Keď sa na ceste objaví nebezpečenstvo a mali by sme okamžite zrýchliť, pri brzdení motorom stačí vodičovi len stlačiť plynový pedál,“ dodáva expert.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk