hamburger menu
email icon
Prihlásiť
20. okt. 2025 o 15:00
autotrendy.sk, autotrendy.sk

Najlepší benzínový motor súčasnosti? Toto je 1.3 TCe, ktorý poháňa aj Mercedesy!

placeholder
Najlepší benzínový motor súčasnosti? Toto je 1.3 TCe, ktorý poháňa aj Mercedesy!
Zdroj: youtube.com/@EGuide_Renault

Na automobilovom trhu sú motory, ktoré sa právom dostanú na zoznam najlepších pohonných jednotiek, zatiaľ čo iné skončia na menej slávnom zozname ako katastrofálne mechaniky. Motor 1.3 TCe (H5H) od Renaultu patrí do prvej skupiny, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Je to moderný štvorvalec, ktorý si získal špeciálne miesto medzi benzínovými motormi.

Tech
20. okt. 2025 o 15:00
Najlepší benzínový motor súčasnosti? Toto je 1.3 TCe, ktorý poháňa aj Mercedesy!

Na automobilovom trhu sú motory, ktoré sa právom dostanú na zoznam najlepších pohonných jednotiek, zatiaľ čo iné skončia na menej slávnom zozname ako katastrofálne mechaniky. Motor 1.3 TCe (H5H) od Renaultu patrí do prvej skupiny, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Je to moderný štvorvalec, ktorý si získal špeciálne miesto medzi benzínovými motormi.

Najlepší benzínový motor súčasnosti? Toto je 1.3 TCe, ktorý poháňa aj Mercedesy!
Najlepší benzínový motor súčasnosti? Toto je 1.3 TCe, ktorý poháňa aj Mercedesy!
Zdroj: youtube.com/@EGuide_Renault

Pôvod motora 1.3 TCe H5H: Aliancia s Mercedesom

Motor H5H sa datuje do roku 2018. Začiatkom toho roka Renault oznámil uvedenie tohto motora na trh ako výsledok plodnej aliancie s Daimlerom, vtedajšou materskou spoločnosťou Mercedes-Benz. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji tohto motora, a preto ho dnes nájdeme v modeloch až piatich rôznych značiek.

Debutoval v Renaulte Scénic a Grand Scénic štvrtej generácie a bol spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC s dvojitou spojkou. Renault vtedy uviedol, že „1.3 TCe spĺňa najvyššie štandardy kvality, spoľahlivosti a životnosti oboch partnerov“. Na položenie základov tejto novej mechaniky boli potrebné štyri roky štúdií a viac ako 40 000 hodín na skúšobnej stolici a v simuláciách.

Technické vlastnosti a modely, ktoré ho používajú

Motor sa predstavil ako benzínový štvorvalec s objemom 1 330 cm3, ktorý ponúkal tri úrovne výkonu: 115, 140 a 160 koní, ako aj maximálny krútiaci moment 270 Nm. Zahŕňal technológiu nazvanú Bore Spray Coating, ktorá znižuje trenie a zlepšuje účinnosť, zvýšený vstrekovací tlak paliva na 250 barov a turbodúchadlo s bezpečnostným ventilom recirkulácie výfukových plynov. V priebehu rokov sa motor 1.3 TCe vyvíjal a prispôsoboval rôznym úrovniam výkonu, vrátane verzií so 130, 136, 150 a 163 koňmi.

Motorom vybavili modely piatich rôznych značiek: Renault, Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi a Dacia. Nájdete ho v autách ako Mercedes Triedy A alebo GLA, Renault Clio alebo Austral, Dacia Duster a Bigster, Nissan Qashqai alebo Mitsubishi ASX.

Hybrid pre lepšiu efektivitu

Motor sa vyrába v niekoľkých závodoch po celom svete, no najzaujímavejšie je, že sa elektrifikoval. Urobil to dvoma rôznymi spôsobmi. Na jednej strane je tu mild-hybridná verzia (MHEV), ktorú nájdeme v Renaulte, Nissane a Mercedese a ktorá umožňuje prístup k ekologickej nálepke.

Motor 1.3 TCe H5H. Benzínový štvorvalec, ktorý vznikol v spolupráci Renaultu a Mercedesu.
Motor 1.3 TCe H5H. Benzínový štvorvalec, ktorý vznikol v spolupráci Renaultu a Mercedesu.
Zdroj: youtube.com/@EGuide_Renault

Na druhej strane, tento motor slúži ako základ pre plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý nájdeme výlučne v Mercedes-Benz. V tomto prípade benzínový motor pracuje spolu s elektromotorom napájaným batériou, ktorá generuje kombinovaný výkon 218 koní. Dojazd v čisto elektrickom režime týchto verzií presahuje 70 kilometrov.

Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.

Autor článku: autotrendy.sk
Autor článku: autotrendy.sk
Zdroj: autotrendy.sk
ringier-icon
© 2010 - 2025 Ringier Slovakia Communities s.r.o.
Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ portálu.
Vyrobené s love-icon láskou v Žiline