Pôvod motora 1.3 TCe H5H: Aliancia s Mercedesom
Motor H5H sa datuje do roku 2018. Začiatkom toho roka Renault oznámil uvedenie tohto motora na trh ako výsledok plodnej aliancie s Daimlerom, vtedajšou materskou spoločnosťou Mercedes-Benz. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji tohto motora, a preto ho dnes nájdeme v modeloch až piatich rôznych značiek.
Debutoval v Renaulte Scénic a Grand Scénic štvrtej generácie a bol spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC s dvojitou spojkou. Renault vtedy uviedol, že „1.3 TCe spĺňa najvyššie štandardy kvality, spoľahlivosti a životnosti oboch partnerov“. Na položenie základov tejto novej mechaniky boli potrebné štyri roky štúdií a viac ako 40 000 hodín na skúšobnej stolici a v simuláciách.
Technické vlastnosti a modely, ktoré ho používajú
Motor sa predstavil ako benzínový štvorvalec s objemom 1 330 cm3, ktorý ponúkal tri úrovne výkonu: 115, 140 a 160 koní, ako aj maximálny krútiaci moment 270 Nm. Zahŕňal technológiu nazvanú Bore Spray Coating, ktorá znižuje trenie a zlepšuje účinnosť, zvýšený vstrekovací tlak paliva na 250 barov a turbodúchadlo s bezpečnostným ventilom recirkulácie výfukových plynov. V priebehu rokov sa motor 1.3 TCe vyvíjal a prispôsoboval rôznym úrovniam výkonu, vrátane verzií so 130, 136, 150 a 163 koňmi.
Motorom vybavili modely piatich rôznych značiek: Renault, Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi a Dacia. Nájdete ho v autách ako Mercedes Triedy A alebo GLA, Renault Clio alebo Austral, Dacia Duster a Bigster, Nissan Qashqai alebo Mitsubishi ASX.
Hybrid pre lepšiu efektivitu
Motor sa vyrába v niekoľkých závodoch po celom svete, no najzaujímavejšie je, že sa elektrifikoval. Urobil to dvoma rôznymi spôsobmi. Na jednej strane je tu mild-hybridná verzia (MHEV), ktorú nájdeme v Renaulte, Nissane a Mercedese a ktorá umožňuje prístup k ekologickej nálepke.
Na druhej strane, tento motor slúži ako základ pre plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý nájdeme výlučne v Mercedes-Benz. V tomto prípade benzínový motor pracuje spolu s elektromotorom napájaným batériou, ktorá generuje kombinovaný výkon 218 koní. Dojazd v čisto elektrickom režime týchto verzií presahuje 70 kilometrov.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk