Nový plán z Bruselu
Európsky automobilový priemysel sa dostáva do krízy, akú ešte nezažil. Európa si na seba uplietla obrovský zelený bič a automobilky to pociťujú veľmi zreteľne. Namiesto toho, aby vedenie EÚ prehodnotilo svoje kroky, prichádza s ďalším nápadom. Šéfka EÚ Ursula von der Leyenová na Talianskom technologickom týždni v Turíne predstavila novú politiku: záväzok EÚ k autonómnym vozidlám. Doslova povedala, že „nalieha na svojich kolegov z EÚ, aby prijali stratégiu AI-first“ vo všetkých odvetviach, vrátane osobnej mobility. Náš automobilový priemysel má teda spasiť umelá inteligencia. „Autonómne vozidlá sú už realitou v Spojených štátoch a Číne. To isté by malo platiť aj tu v Európe,“ povedala von der Leyenová.
Európske testovacie mestá
Šéfka EÚ už má aj predstavu, ako to všetko bude fungovať. Na začiatok navrhuje sieť miest v EÚ, kde sa budú môcť autonómne autá voľne testovať. K dispozícii budú výhradne pre európske značky, čo má konečne nakopnúť celý priemysel. „Budúcnosť áut – a autá budúcnosti – sa musia vyrábať v Európe. Urobme to,“ vyhlásila budovateľsky von der Leyenová. Ak si teraz prekvapene kontrolujete kalendár, či náhodou nie je 1. apríla, nie ste sami. Aj poslucháči v sále zostali sedieť v nemom úžase.
Odtrhnuté od reality?
Európski výrobcovia áut teraz nemajú šancu staviť ďalšie miliardy na ďalšieho chromého koňa. Potrebujú napraviť jadro svojho existujúceho biznisu. Musia skrotiť globálne nekonkurencieschopné výrobné náklady a vrátiť svoju ponuku do podoby, ktorú si žiadajú zákazníci. Toto by pomohlo. A pomohlo by to prakticky hneď. Šéfka EÚ však o ničom takom ani neuvažuje. Namiesto toho volá po ďalšej chimére, ktorej sa väčšina európskych výrobcov pri súčasnej efektivite ani nedožije. Je to len výsmech a trápnosť.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk