Vo vyhlásení spoločnosti sa uvádza, že „neúnavne pracoval až do svojich posledných dní a venoval sa existujúcim aj prebiehajúcim projektom“. Podľa talianskeho denníka La Repubblica sa Armani niekoľko mesiacov zotavoval po pobyte v nemocnici, ktorý sa snažil tajiť. Jeho smrť však vyvoláva otázky o budúcnosti spoločnosti, ktorú držal pevne pod kontrolou.
Giorgio Armani vytvoril značku, ktorá sa stala synonymom elegancie a luxusu. Módny dom, ktorý založil v 70. rokoch 20. storočia spolu so svojím zosnulým partnerom Sergiom Galeottim, je dodnes jedným z pilierov talianskeho módneho priemyslu.
Spoločnosť, ktorej bol jediným hlavným akcionárom, zaznamenala v roku 2024 tržby vo výške 2,3 miliardy eur. Napriek stabilným výsledkom však pociťovala dôsledky globálnej ekonomickej recesie. Armani, známy svojou averziou voči francúzskym módnym gigantom, dôsledne odmietal ponuky na prevzatie značky aj jej vstup na burzu. Obával sa o nezávislosť svojho impéria, a preto včas zaviedol sériu opatrení na jej zabezpečenie. V riadení mu dlhé roky pomáhali dôveryhodní rodinní príslušníci a najbližší spolupracovníci, ktorí dnes čelia výzve pokračovať v jeho odkaze.
Hoci Giorgio Armani nemal deti, ktoré by mohli prevziať vedenie spoločnosti, bol obklopený loajálnymi kolegami a členmi rodiny, ktorí zohrávali kľúčové úlohy v jej fungovaní:
- Rosanna Armani – 86-ročná sestra návrhára, ktorá bola v mladosti jeho múzou. Dlhé roky viedla komunikáciu značky a editovala časopis Emporio Armani.
- Pantaleo „Leo“ Dell'Orco – najbližší dôverník a riaditeľ pánskej módy. V spoločnosti pôsobí už 45 rokov a je považovaný za jedného z hlavných kandidátov na nástupníctvo.
- Silvana Armani – 69-ročná neter, ktorú návrhár označil za svoju „štylistickú dedičku“. Už viac než 40 rokov je spätá s dámskou módnou líniou značky.
- Roberta Armani – mladšia neter, ktorá má na starosti vzťahy s VIP klientelou a celebritami. Je členkou predstavenstva.
- Andrea Camerana – 55-ročný synovec nastúpil do firmy v roku 2007. Hoci aktuálne nezastáva výkonnú funkciu, očakáva sa jeho významná rola v predstavenstve Armani Foundation.
Armani Foundation
V roku 2016 založil Giorgio Armani nadáciu Armani Foundation, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť kontinuitu a nezávislosť značky. Nadáciu vedú dôveryhodní spolupracovníci a rodinní príslušníci, ktorí budú v nasledujúcich rokoch zohrávať rozhodujúcu úlohu pri riadení módneho domu.
Medzi kľúčových členov nadácie patria:
- Pantaleo Dell'Orco
- finančný expert Irving Bellotti
- obchodný riaditeľ Giuseppe Marsocci
Budúcnosť módneho domu Giorgio Armani bude závisieť od schopnosti nového vedenia udržať rovnováhu medzi pokračovaním vízie svojho zakladateľa a nevyhnutnou adaptáciou na meniace sa podmienky globálneho trhu.
Tvárou v tvár výzvam, akými sú prepad dopytu v luxusnom segmente či zvyšujúci sa tlak konkurencie, bude musieť spoločnosť nájsť spôsob, ako si zachovať svoju nezávislosť, identitu a výnimočné postavenie v módnom svete.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.