Pred dvoma desaťročiami mechanici často opakovali, že dobrý motor je taký, ktorý prežije karosériu. Dnes sa výrobcovia sústreďujú na efektivitu a znižovanie emisií.
Efektivita nie vždy ide ruka v ruke s odolnosťou. Tajomstvo mnohých starších jednotiek spočíva v mechanickej jednoduchosti a systematickej výmene oleja.
Francúzska a nemecká odolnosť
1. Peugeot/Citroën EC5 (1.6 l benzín)
Dobrou ukážkou je benzínový motor EC5 s objemom 1,6 litra, ktorý sa používal v modeloch Peugeot 301, 308 a Citroën C-Elysée. Jeho štvorvalcová konštrukcia, zbavená turbodúchadla, sa vyznačuje odolnosťou proti opotrebovaniu a nízkymi nákladmi na opravy. Mechanici zdôrazňujú, že stačí včas meniť olej a filtre, aby motor fungoval bezchybne aj po státisícoch kilometrov.
2. Renault K4M (1.6 l benzín)
Ďalším príkladom dlhovekosti je jednotka Renault K4M. Tento motor má liatinový blok, ktorý prakticky nepozná slovo „opotrebovanie“. Používal sa v modeloch Renault Mégane, Dacia Logan a Duster. Jediným prvkom vyžadujúcim väčšiu pozornosť je rozvodový remeň. Vodiči, ktorí sa oň starajú, bez problémov dosahujú nájazdy presahujúce 400-tisíc km.
3. VW 1.6 MPI (EA211)
V zozname nezničiteľných konštrukcií nesmie chýbať nemecký motor 1.6 MPI. Je známy z modelov Volkswagen Polo, Škoda Rapid a Seat Ibiza. Staršie verzie dokázali prejsť až 400-tisíc km bez vážnych porúch. Ich tajomstvom je solídne spracovanie a absencia turbodúchadla.
Japonská precíznosť a spoľahlivosť
4. Toyota 4GR-FSE (2.5 l V6)
Najprv japonskí výrobcovia preslávili svoju spoľahlivosť vo svete motorizmu. Navyše Toyota 4GR-FSE túto spoľahlivosť dokonale demonštruje. Ak motor správne servisujete, dokáže prejsť až 500 000 km bez generálnej opravy. Okrem toho konštrukcie zo série GR považujeme za najtrvácnejšie v histórii Toyoty.
5. Nissan HR16DE (1.6 l benzín)
Nissan HR16DE, montovaný napríklad v modeloch Juke, Qashqai a Note, ukazuje, že aj novšie motory môžu byť trvácne. Jednotka vyžaduje len pravidelnú výmenu oleja a filtrov. Pri správnej prevádzke môže dosiahnuť 400 – 450-tisíc km.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk
