hamburger menu
email icon
Prihlásiť
27. okt. 2025 o 15:00
autotrendy.sk, autotrendy.sk

Tieto motory sú nezničiteľné: Prejdú 500 000 km bez generálky! Máte ho pod kapotou?

placeholder
Tieto motory sú nezničiteľné! Prejdú 500 000 km bez generálky! Máte ho pod kapotou?
Zdroj: youtube.com/@KanedsMoss

Niektoré automobilové motory dokážu prekonať stovky tisíc kilometrov a stále fungujú bezchybne. V časoch, keď moderné jednotky bývajú nespoľahlivé, tieto konštrukcie dokazujú, že trvanlivosť v motorizme ešte nevymrela. Staršie benzínové motory vďaka jednoduchšej stavbe bývajú oveľa trvácnejšie ako moderné jednotky s turbodúchadlom. Možno práve takýto klenot máte pod kapotou svojho auta!

Tech
27. okt. 2025 o 15:00
Tieto motory sú nezničiteľné: Prejdú 500 000 km bez generálky! Máte ho pod kapotou?

Niektoré automobilové motory dokážu prekonať stovky tisíc kilometrov a stále fungujú bezchybne. V časoch, keď moderné jednotky bývajú nespoľahlivé, tieto konštrukcie dokazujú, že trvanlivosť v motorizme ešte nevymrela. Staršie benzínové motory vďaka jednoduchšej stavbe bývajú oveľa trvácnejšie ako moderné jednotky s turbodúchadlom. Možno práve takýto klenot máte pod kapotou svojho auta!

Jednoduché konštrukcie víťazia nad modernou

Pred dvoma desaťročiami mechanici často opakovali, že dobrý motor je taký, ktorý prežije karosériu. Dnes sa výrobcovia sústreďujú na efektivitu a znižovanie emisií.

Efektivita nie vždy ide ruka v ruke s odolnosťou. Tajomstvo mnohých starších jednotiek spočíva v mechanickej jednoduchosti a systematickej výmene oleja.

Francúzska a nemecká odolnosť

1. Peugeot/Citroën EC5 (1.6 l benzín)

Dobrou ukážkou je benzínový motor EC5 s objemom 1,6 litra, ktorý sa používal v modeloch Peugeot 301, 308 a Citroën C-Elysée. Jeho štvorvalcová konštrukcia, zbavená turbodúchadla, sa vyznačuje odolnosťou proti opotrebovaniu a nízkymi nákladmi na opravy. Mechanici zdôrazňujú, že stačí včas meniť olej a filtre, aby motor fungoval bezchybne aj po státisícoch kilometrov.

2. Renault K4M (1.6 l benzín)

Ďalším príkladom dlhovekosti je jednotka Renault K4M. Tento motor má liatinový blok, ktorý prakticky nepozná slovo „opotrebovanie“. Používal sa v modeloch Renault Mégane, Dacia Logan a Duster. Jediným prvkom vyžadujúcim väčšiu pozornosť je rozvodový remeň. Vodiči, ktorí sa oň starajú, bez problémov dosahujú nájazdy presahujúce 400-tisíc km.

3. VW 1.6 MPI (EA211)

V zozname nezničiteľných konštrukcií nesmie chýbať nemecký motor 1.6 MPI. Je známy z modelov Volkswagen Polo, Škoda Rapid a Seat Ibiza. Staršie verzie dokázali prejsť až 400-tisíc km bez vážnych porúch. Ich tajomstvom je solídne spracovanie a absencia turbodúchadla.

Jednoduché atmosférické motory, ako napríklad Renault K4M, majú liatinový blok, ktorý je mimoriadne odolný a vydrží státisíce kilometrov.
Jednoduché atmosférické motory, ako napríklad Renault K4M, majú liatinový blok, ktorý je mimoriadne odolný a vydrží státisíce kilometrov.
Zdroj: youtube.com/@KanedsMoss

Japonská precíznosť a spoľahlivosť

4. Toyota 4GR-FSE (2.5 l V6)

Najprv japonskí výrobcovia preslávili svoju spoľahlivosť vo svete motorizmu. Navyše Toyota 4GR-FSE túto spoľahlivosť dokonale demonštruje. Ak motor správne servisujete, dokáže prejsť až 500 000 km bez generálnej opravy. Okrem toho konštrukcie zo série GR považujeme za najtrvácnejšie v histórii Toyoty.

5. Nissan HR16DE (1.6 l benzín)

Nissan HR16DE, montovaný napríklad v modeloch Juke, Qashqai a Note, ukazuje, že aj novšie motory môžu byť trvácne. Jednotka vyžaduje len pravidelnú výmenu oleja a filtrov. Pri správnej prevádzke môže dosiahnuť 400 – 450-tisíc km.

Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.

Autor článku: autotrendy.sk
Autor článku: autotrendy.sk
Zdroj: autotrendy.sk
ringier-icon
© 2010 - 2025 Ringier Slovakia Communities s.r.o.
Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ portálu.
Vyrobené s love-icon láskou v Žiline