Správa holandskej agentúry VbV za prvú polovicu tohto roka ukazuje, že hoci počet elektromobilov na holandských cestách rýchlo rastie, takmer nikto ich nekradne. V krajine sa za toto obdobie ukradlo len 170 elektrických áut, čo je pri celkovom počte 5 707 ukradnutých vozidiel takmer zanedbateľné množstvo. Ide len o 2,97 percenta všetkých krádeží. Hoci elektromobily tvoria stále menej ako 7 percent celkového vozového parku, pri nových firemných autách je to takmer polovica. Mali by sa teda kradnúť oveľa viac. Ale nekradnú sa.
Tri dôvody, prečo ich zlodeji obchádzajú
Odborník z VbV uvádza, že existujú tri hlavné dôvody, prečo sa autá kradnú. A ani jeden z nich sa s elektromobilmi nespája.
- Nevhodné na „akciu“: Jedným z dôvodov sú krádeže áut na náročné misie, ako sú útoky na bankomaty a lúpeže. Elektromobily sa na to nehodia, zločinci dávajú prednosť rýchlym Audi. Dôvodom je obmedzený dojazd a dlhé nabíjanie, čo je pri úteku obrovský problém.
- Nikto ich nechce kúpiť: Druhým dôvodom je krádež áut na ďalší predaj. Tu však chýbajú zákazníci, najmä v zahraničí. „V zahraničí je malý dopyt po elektromobiloch,“ uvádza expert. Smerom na východ je dopyt takmer nulový. A ani doma sa nedajú veľmi dobre predať, pretože dopyt medzi súkromnými osobami nie je dostatočne vysoký.
- Nehodia sa na diely: Mnoho áut sa kradne aj na diely, čo pri elektromobiloch tiež nefunguje. Po vážnej nehode je elektromobil často technicky na totálnu škodu. Zvlášť ak sa poškodí batéria. To znižuje dopyt po lacnejších dieloch.
Ani kradnúť sa neoplatia
Elektrické autá sa jednoducho neoplatí ani kradnúť. Taký malý je o ne skutočný záujem a také obmedzené je ich využitie v extrémnych prípadoch. Medzi modelmi však aj tak existujú favoriti – najobľúbenejším elektromobilom medzi zlodejmi bola tento rok v Holandsku Kia EV6 s 24 ukradnutými vozidlami, na druhom mieste je Hyundai Ioniq 5 so 17 krádežami a tretie miesto obsadila Tesla Model 3 s 11 ukradnutými vozidlami. Sú to však naozaj smiešne nízke čísla.
Tento článok pochádza z partnerského webu vydavateľstva Ringier. Obsah a údaje v ňom uvedené boli prevzaté bez redakčných zásahov.
Zdroj: autotrendy.sk